Podświetlenie linków Zmień odstęp między akapitami Zmień odstęp między wierszami Zmień odstęp między słowami Zmień odstęp między literami Normalna wielkość czcionki Duża wielkość czcionki Bardzo duża wielkość czcionki Zmień kontrast

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Chrzanowie

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Chrzanowie

ul. Focha 3
32-500 Chrzanów
tel. 32 624 12 70,
fax. 32 624 12 70
e-mail: pppchrzanow@post.pl
www.ppp.powiat-chrzanowski.pl

Dyrektor - Sabina Fołta-Niedzielczyk

 

Kto może skorzystać z pomocy ?

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Chrzanowie oferuje pomoc dla:

  • dzieci i młodzieży
  • nauczycieli, wychowawców
  • pedagogów i psychologów zatrudnionych w szkołach

 

Jak skorzystać z pomocy ?

Poradnia działa od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:00- 18:00.
Prosimy o kontakt osobisty lub telefoniczny z sekretariatem Poradni ( tel. 032 624 12 70), w godzinach 7:00 - 15:00.


Wszystkie usługi Poradni są bezpłatne


Pełny zakres pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej

Prowadzimy wielospecjalistyczną diagnozę i terapię:

  • zaburzeń rozwojowych
  • trudności szkolnych, w tym specyficznych ( dysleksja, dysgrafia, dysortografia)
  • trudności wychowawczych
  • trudności emocjonalnych
  • kryzysów rodziny
  • uzależnień
  • trudności w relacjach społecznych ( w tym rówieśniczych )
  • zaburzeń mowy, jąkania
  • zainteresowań i predyspozycji zawodowych


Jaką pomoc można uzyskać ?

  • diagnozę zgłaszanego problemu
  • zalecenia postdiagnostyczne do pracy z dziećmi na terenie domu, przedszkola, szkoły, innej placówki specjalnej
  • zalecenia terapeutyczne służące usprawnianiu i stymulowaniu wszechstronnego rozwoju małego dziecka
  • terapię psychologiczną i terapię rodzin
  • terapię pedagogiczną, logopedyczną
  • warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców i nauczycieli
  • warsztaty z grupami klasowymi w sytuacjach kryzysowych
  • programy psychoedukacyjne i profilaktyczne w szkołach ( standardowe i autorskie), treningi i warsztaty
  • zajęcia socjoterapeutyczne

 

Opieka nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Nasza Poradnia posiada uprawnienia Małopolskiego Kuratora Oświaty w zakresie diagnozy, terapii i orzecznictwa dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym:

  • z deficytami wzroku
  • z deficytami słuchu
  • z objawami zaburzeń ze spektrum autyzmu


Oferujemy wielospecjalistyczne wsparcie ( psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne, okulistyczne, laryngologiczne) rodzicom dzieci z w/w niepełnosprawnościami
Podejmujemy współpracę z przedszkolami, szkołami i ośrodkami specjalnymi w zakresie form kształcenia

 

Udzielamy pomocy w zakresie diagnozy i terapii dzieci z innymi niepełnosprawnościami, w tym:

  • przewlekle chorych
  • z niepełnosprawnością ruchową
  • z zaburzeniami zachowania
  • upośledzonych umysłowo
  • niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym

Struktura Poradni

Dział doradztwa i informacji zawodowej:

  • prowadzenie badań indywidualnych młodzieży w celu określenia ich predyspozycji i uzdolnień związanych z wyborem zawodu,
  • udzielanie porad na podstawie badań diagnostycznych mających na celu aktywizację i wsparcie młodzieży w procesie wyboru zawodu,
  • ukierunkowanie drogi edukacyjnej i zawodowej uczniów z problemami zawodowymi,
  • prowadzenie warsztatów dla klas gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych aktywizujących i przygotowujących do wyboru zawodu,
  • gromadzenie i udostępnianie informacji o możliwościach kształcenia i zawodach uczniom, nauczycielom i rodzicom,
  • prowadzenie na terenie szkół spotkań z uczniami, nauczycielami rodzicami dotyczących poradnictwa i orientacji zawodowej,
  • współpraca z pedagogami i psychologami szkolnymi w zakresie problematyki poradnictwa i orientacji zawodowej,
  • wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły przez popularyzację wiedzy psychologicznej i pedagogicznej (porady, konsultacje, zajęcia psycho- edukacyjne).

 

Dział trudności szkolnych i edukacji specjalnej:

  • diagnoza trudności szkolnych - rozpoznanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb u ucznia u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe,
  • diagnozowanie środowiska ucznia z trudnościami w nauce,
  • rozpoznanie przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych,
  • wspieranie uczniów z wybitnymi uzdolnieniami,
  • terapia pedagogiczna i psychologiczna zaburzeń rozwojowych i specyficznych trudności w nauce,
  • diagnoza psychologiczno pedagogiczna i opiniowanie w sprawie kierowania ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,
  • w ramach opieki nad dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce wydawanie opinii o dostosowaniu warunków i form przeprowadzania egzaminów do indywidualnych potrzeb ucznia - sprawdzian w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, egzamin przeprowadzany w ostatnim roku gimnazjum, egzamin maturalny lub egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe,
  • współpraca ze szkołami dotycząca pomocy dla dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce, konsultacje postdiagnostyczne z nauczycielami, pedagogami szkolnymi,
  • wspomaganie wychowawczej i edukacyjnym funkcji szkoły przez popularyzację wiedzy psychologiczno-pedagogicznej (porady, konsultacje, zajęcia psycho edukacyjne).

 

Dział profilaktyki rozwiązywania problemów wychowawczych:

  • diagnoza trudności emocjonalnych i wychowawczych dzieci i młodzieży,
  • diagnoza sytuacji rodzinnej,
  • terapia rodzin,
  • terapia indywidualna trudności emocjonalnych, zaburzeń zachowania, problemów okresu dojrzewania,
  • pomoc rodzinie w rozwiązywaniu konfliktów i problemów wychowawczych,
  • współpraca z instytucjami i organizacjami wspierającymi rodzinę i dziecko,
  • popularyzowanie wiedzy z zakresu wychowania wśród rodziców i nauczycieli,
  • prowadzenie grup wsparcia dla pedagogów i psychologów pracujących w szkołach (rozwijanie umiejętności rozpoznawania problemów uczniów oraz umiejętności wspierania ich),
  • prowadzenie warsztatów rozwijających umiejętności wychowawcze - "Szkoła Dla Rodziców",
  • podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
  • profilaktyka uzależnień, udzielanie pomocy psychologiczno pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka,
  • prowadzenie warsztatów o tematyce: integracja grupy, trening adaptacyjny, profilaktyka uzależnień,
  • propagowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży,
  • wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły przez popularyzację wiedzy psychologiczno pedagogicznej (konsultacje, porady, zajęcia psycho- edukacyjne).

 

Dział optymalizacji rozwoju dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz z zaburzeniami mowy:

  • prowadzenie diagnozy psychologiczno pedagogicznej małego dziecka dla potrzeb organizowania wczesnego wspomagania rozwoju,
  • na podstawie diagnozy psychologicznej, logopedycznej oraz analizy dokumentacji medycznej formułowanie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka,
  • współpraca z rodziną dziecka objętego zajęciami w ramach wczesnego wspomagania,
  • udzielanie pomocy w zakresie kształtowania postaw i zachowań pożądanych w kontaktach z dzieckiem,
  • rozpoznawanie zachowań dziecka i utrwalanie właściwych reakcji na te zachowania,
  • prowadzenie konsultacji i porad w zakresie pracy z dzieckiem,
  • pomoc w przystosowaniu warunków środowiska domowego do potrzeb dziecka,
  • współpraca z zespołem do spraw wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
  • współpraca z placówkami które realizują wczesne wspomaganie rozwoju dziecka,
  • diagnoza psychologiczna pedagogiczna dzieci i młodzieży niepełnosprawnej i przewlekle chorej dla rozpoznania ich potrzeb rozwojowych i możliwości edukacyjnych,
  • na podstawie diagnozy psychologiczno- pedagogicznej i dokumentacji lekarskiej kierowanie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej i przewlekle chorej do odpowiednich form kształcenia, w tym do klas integracyjnych,
  • prowadzenie programów przesiewowych badań wzroku "Widzę", i słuchu "Słyszę",
  • współpraca ze szkołami, organizacjami i instytucjami zajmującymi się dziećmi niepełnosprawnymi,
  • diagnoza logopedyczna wad mowy,
  • prowadzenie terapii logopedycznej - pomoc dla dzieci z wadą wymowy i ich rodziców,
  • wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły przez popularyzację wiedzy psychologiczno- pedagogicznej (porady, konsultacje, zajęcia psycho- edukacyjne).

Kadra Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej:

Psycholodzy:

mgr Mariola Matecka
mgr Sabina Fołta- Niedzielczyk
mgr Małgorzata Godyń
mgr Elżbieta Jaśko
mgr Ewa Strycharczyk- Kaleta
mgr Agnieszka Gibas
mgr Marta Piechowicz


Pedagodzy:

mgr Grażyna Naturska Woch
mgr Barbara Pabis
mgr Dorota Białucha- Rak
mgr Ligia Łakomy
mgr Justyna Mendyk- Malinowska
mgr Grażyna Tuszyńska- Nowak
mgr Ryszard Stalmarski
mgr Elżbieta Szklarczyk
mgr Krystyna Trojanowska

 

Logopeda:

mgr Ewa Kołodziejczyk
mgr Alicja Kot