Starostwo Powiatowe w Chrzanowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.powiat-chrzanowski.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Starostwa Powiatowego w Chrzanowie
Data publikacji strony internetowej: 2002-01-19
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2014-09-02
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
W miarę możliwości redaktorzy będą poprawiać zamieszczone treści.
Wyłączenia:
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-10.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Magdalena Nieroda
adres poczty elektronicznej: m.nieroda@powiat-chrzanowski.pl
numer telefonu: 32 625 79 85
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Wejście główne przy ul. Partyzantów 2 oraz drugie z boku budynku od strony ul. Oświęcimskiej, przy którym znajduje się platforma (podnośnik) umożliwiająca przemieszczenie się osoby niepełnosprawnej do poziomu parteru. Podnośnik jest przystosowany do samodzielnej obsługi. W razie potrzeby można poprosić o pomoc pracownika Starostwa dzwoniąc na podany przy platformie numer telefonu (32 625 79 00). Obok budynku w pobliżu platformy wydzielone są 3 miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. Przy obu wejściach oraz na każdym piętrze przy windzie znajdują się znaczniki TOTUPOINT. Wewnątrz budynku jest winda umożliwiająca osobom z niepełnosprawnościami dostęp do wszystkich kondygnacji. Winda posiada informację głosową o otwarciu i zamykaniu drzwi oraz o położeniu. Panel windy posiada oznakowanie z systemie Braille’a. Przy windzie na każdym poziomie umiejscowiony jest plan z graficznym rozkładem pomieszczeń i opisem w systemie Braille’a. Toalety dla klientów znajdują się na każdej kondygnacji budynku. Toalety nie są w pełni dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Dzienniki podawczy znajduje się na parterze przy wejściu głównym do budynku. Schody przy Dzienniku podawczym mają poręcze po obu stronach biegu schodów. Na poręczach umieszczone są nakładki w systemie Braille’a z informacją o numerze piętra i kierunku drogi ewakuacyjnej W Sali operacyjnej Wydziału Komunikacji i Paszportów, który znajduje się na parterze znajduje się „Kącik malucha”. W całym budynku tablice informacyjne przy biurach posiadają opisy numeru pokoju i nazwy wydziału lub biura w systemie Braille’a. Oznakowane w systemie Braille’a są również drogi ewakuacyjne.
Do budynku prowadzi jedno wejście od ul. Zielonej, przy którym znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma windy. Punkt obsługi znajduje się na parterze. Na każdej kondygnacji znajduje się toaleta dla klientów. Toalety nie są w pełni dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Przy budynku wydzielone jest jedno miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku prowadzą dwa wejścia – od frontu i z tyłu budynku. Przy tylnym wejściu znajduje się platforma (podnośnik) umożliwiająca przemieszczenie się osoby niepełnosprawnej do poziomu parteru. Podnośnik jest przystosowany do samodzielnej obsługi, po wcześniejszym włączeniu zasilania przez pracownika Starostwa, którego należy powiadomić dzwonkiem znajdującym się przy podnośniku. Przy platformie wydzielone jest jedno miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Dla osób niepełnosprawnych są dostępne tylko pomieszczenia parteru. Toaleta na parterze nie jest dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Od strony frontowej budynku umieszczony jest znak kierujący osoby niepełnosprawne do tylnego wejścia.