Dyrektor Ryszard Leśniak
Przyjmowanie wniosków:
- rejestracja pojazdów
- prawa jazdy
- paszporty
Wydawanie:
- dowodów rejestracyjnych
- praw jazdy
- paszportów
w godzinach:
Poniedziałek: 7.15 – 16.30
Wtorek: 7.15 – 14.30
Środa: 7.15 – 14.30
Czwartek: 7.15 – 14.30
Piątek: 7.15 – 12.30
INFORMACJA O REALIZACJI ZADAŃ PRZEZ WYDZIAŁ KOMUNIKACJI
I PASZPORTÓW
Realizowane są: rejestracja pojazdów (nowych, już zarejestrowanych, z zagranicy), wydawanie dowodów rejestracyjnych, zgłoszenie zbycia i nabycia oraz wyrejestrowywanie pojazdów złomowanych, wydawanie pierwszych praw jazdy, wymiana praw jazdy, wydawanie dokumentów związanych z transportem drogowym.
Przy załatwianiu spraw dotyczących pojazdów obowiązuje system internetowej rezerwacji wizyt. Rezerwacji należy dokonać na stronie Powiatu w zakładce „INTERNETOWA REJESTRACJA DO KOLEJKI” lub bezpośrednio na http://kolejka.powiat-chrzanowski.pl/
Wszelkie sprawy można konsultować telefonicznie oraz poprzez email: komunikacja@powiat-chrzanowski.pl
Informacje dotyczące wniosków paszportowych:
https://www.malopolska.uw.gov.pl/default.aspx?page=paszporty
Ponadto przypominamy, że:
Rejestracja |
32 625 79 06 32 625 79 07 32 625 79 08 32 625 79 14 32 625 79 15 32 625 79 16 32 625 79 20 |
Paszport | 32 625 79 90 32 625 79 83 |
Licencje | 32 625 79 17 |
Prawa jazdy |
32 625 79 19 |
OSK i SKP |
32 625 79 61 |
Wyrejestrowanie pojazdu |
32 625 79 09 |
7 lipca 2023 r. Sejm Rzeczypospolitej Polskiej uchwalił ustawę o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia niektórych skutków kradzieży tożsamości, która została ogłoszona
w dniu 21 lipca 2023 r. (Dz. U. z 2023 r., poz. 1394). Ustawa ta dotyczy nie tylko danych osobowych, ale także zmian ustawy Prawo o ruchu drogowym w zakresie rejestracji pojazdów, zawiadomień o zbyciu pojazdu oraz kar za niedopełnienie obowiązków z tym związanych.
Od 1 stycznia 2024 r. wchodzi obowiązek:
Kary pieniężne współwłaściciele pojazdu ponoszą solidarnie.
Organ administracji publicznej nie może odstąpić od kar pieniężnych określonych w zapisach art. 140ma i 140mb ustawy Prawo o ruchu drogowym, nie może także wziąć pod uwagę działania siły wyższej oraz nie może poprzestać na pouczeniu, gdyż z mocy ustawy nie stosuje się przepisów art. 189d-189f ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Wygaszenie decyzji o rejestracji pojazdów wydanych przed 14 marca 2005 r., co do których właściciele pomimo ciążącego na nich obowiązku nie wykonywali badań technicznych ani nie ubezpieczali w ramach ubezpieczenia OC pojazdów przez okres co najmniej 10 lat. Pojazdy, co do których decyzja o rejestracji wygasła w ww. trybie, będzie można swobodnie ponownie zarejestrować. W związku z tym na mocy powyższej ustawy - z dniem 10 czerwca 2024 r. decyzje o rejestracji wygasają, a tym samym organ ma obowiązek zawiadomić właścicieli o wygaśnięciu decyzji o rejestracji. Zawiadomienia te mogą odbywać się także przez publiczne obwieszczenie.
Dotychczasowy obowiązek zawiadomienia o nabyciu pojazdu zastąpiono obowiązkiem zarejestrowania pojazdu.
W przypadku nabycia pojazdu w drodze spadku termin 30 dni biegnie od dnia prawomocnego orzeczenia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.
Zgodnie z ww. przepisami od 1 stycznia 2024 r. zawiadomienia o zbyciu pojazdu dokonuje się u starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) lub czasowego zamieszkania.
Przypominamy też naszym Mieszkańcom, że zawiadomienie o zbyciu pojazdu nie wymaga wizyty w Wydziale Komunikacji i Transportu. Można je przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej https://www.esp.pwpw.pl/ bądź też drogą pocztową na adres Starostwa Powiatowego w Chrzanowie, ul. Partyzantów 2, 32-500 Chrzanów.
Starostwo Powiatowe w Chrzanowie
61 8444 0008 0000 0080 5429 0002